Levering

Staat je vraag er niet bij? Dan kun je altijd contact opnemen met de boekhandel of onze klantenservice.

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Is het boek op voorraad, dan kun je de bestelling in principe meteen afhalen. Wil je onze e-mail even afwachten, dan weet je zeker dat je niet voor niets komt. Een andere klant kan het boek net in de boekhandel hebben gekocht.

Is het boek niet op voorraad, dan bestellen wij het boek voor je en laten wij je weten wanneer je jouw bestelling kunt ophalen. De bestelling wordt meestal binnen 1 à 2 werkdagen in de boekhandel geleverd. Wij nemen altijd contact met je op wanneer je jouw bestelling kunt ophalen. 

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd? (binnen Nederland)

Bezorgbestellingen tussen vrijdag 23.00 uur en maandag 23.00 uur worden op maandag verstuurd en in de meeste gevallen op dinsdag bezorgd. Je ontvangt voor deze bestellingen op dinsdag vroeg in de ochtend een verzendbevestiging met track & trace van DHL.

Bestellingen op werkdagen voor 23.59 uur besteld, binnen 1-2 dagen bezorgd* worden meestal de volgende dag bezorgd. Raadpleeg onderstaand overzicht voor meer informatie. Op de dag van levering ontvangt je een mail van Libris.nl met daarin de track & trace van DHL.

Daarnaast ontvang je een bevestiging van DHL zelf, maar daarin de melding wanneer DHL verwacht bij jou voor de deur te staan.

Voor 23.00 uur besteld op: Wordt verzonden op:  Wordt geleverd op:
Maandag Maandag Dinsdag
Dinsdag Dinsdag Woensdag
Woensdag Woensdag Donderdag
Donderdag Donderdag Vrijdag
Vrijdag Vrijdag Zaterdag**
Zaterdag Maandag Dinsdag
Zondag Maandag Dinsdag

 

*Dit bericht is geldig voor bestellingen met een status "Op werkdagen voor 23.59 uur besteld, binnen 1-2 dagen bezorgd".

**Levering op zaterdag is afhankelijk van de regio waarin je laat bezorgen. Op feestdagen wordt niet ingepakt en niet bezorgd. Tijdens de feestdagen gelden vaak afwijkende levertijden. Houd de mail van DHL in de gaten voor de exacte levertijd.

Aan dit overzicht kun je geen rechten ontlenen. Libris.nl en DHL doen hun uiterste best om de leverdatum te halen.

Waarom kan ik geen postbus kiezen als afleveradres?

Onze leverancier, CB logistics, verstuurt pakketten via DHL. Libris kan niet kiezen welke postbezorger ingezet wordt.

DHL kan helaas niet bezorgen op postbus adressen, vandaar dat het niet mogelijk is om een bestelling te plaatsen met een postbus als afleveradres. Wij raden je dus aan, indien je een gewoon postadres/huisadres hebt, deze te gebruiken in plaats van de postbus.

Heb je geen postadres/huisadres om je bestelling af te leveren? Dan kun je contact opnemen met je favoriete boekhandel en vragen of zij wellicht jouw bestelling zelf willen verzorgen. De boekhandel kan dan het pakketje zelf voor je versturen, in veel gevallen via fietskoerier of PostNL.
Waar kan ik terecht met vragen over mijn bestelling?

Als je een vraag over een specifieke bestelling hebt, kun je het beste de bevestigingsmail van je oorspronkelijke bestelling beantwoorden. Op deze manier gaat je e-mail automatisch terug naar het juiste e-mailadres van je boekhandel, en heeft de boekhandel gelijk alle informatie over je bestelling.

Voor alle andere vragen, klik hier om gelijk een vraag aan je boekhandel te stellen.

Heb je specifiek een vraag over een thuisbezorgbestelling, dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Libris via [email protected] of 033-2532300 (lokaal tarief).

Wat wordt er bedoeld met "bestelbaar" en "niet-bestelbaar"?

Als je in de webshop zoekt via de vereenvoudigde zoekpagina, dan worden in eerste instantie alleen "bestelbare" zoekresultaten getoond. Via een link bovenaan de pagina met zoekresultaten, kun je er vervolgens voor kiezen om ook eventuele "niet-bestelbare" artikelen te tonen. Op de uitgebreide zoekpagina kun je meteen al aangeven of niet-bestelbare resultaten getoond moeten worden.

Artikelen in de webshop zijn "bestelbaar" in de volgende gevallen:

  • Het artikel is leverbaar
  • Het artikel is nog niet verschenen, maar wel aangekondigd
  • Het artikel is momenteel in herdruk/nabestelling

Zulke artikelen kun je direct in je winkelmandje plaatsen en via de webshop bestellen, om af te halen in de boekhandel, voor thuisbezorging, of in het geval van ebooks of downloadbare luisterboeken om direct te downloaden. Let wel op: in het geval van nog niet verschenen artikelen, of artikelen in herdruk/nabestelling, wordt de verwachte verschijningsdatum getoond: deze kan ver in de toekomst liggen! Je kunt zo'n artikel wel bestellen, maar zult even moeten wachten voor je het in huis hebt.

In andere gevallen zijn artikelen in de webshop "niet-bestelbaar". Het gaat dan bijvoorbeeld om artikelen die uitverkocht zijn en waarvoor (nog) geen herdruk is aangekondigd of door onze leveranciers niet meer worden aangeboden. Deze artikelen zijn niet direct bestelbaar via de webshop.

Via Zoekeenboek.libris.nl kun je inzien of het artikel mogelijk nog wel bij een boekhandel op voorraad is. Vaak is deze dan alleen af te halen. Vraag gerust uw boekhandel om hulp wanneer je op zoek bent naar een titel.

Waarom kunnen sommige artikelen niet worden thuisbezorgd?

De boekhandel kan eigen uitgaven hebben toegevoegd. Deze zijn dan alleen via de boekhandel te verkrijgen.

Dit zijn bijvoorbeeld boeken die alleen voor afhalen bestemd zijn, of boeken die bij de landelijke leverancier zijn uitverkocht en alleen nog bij de boekhandel zelf op voorraad zijn.

Indien gewenst kun je contact opnemen met uw boekhandel over de mogelijkheden om een boek alsnog thuis te laten bezorgen. Mogelijk worden hier verzendkosten voor gerekend.

Waarom kunnen sommige artikelen niet worden afgehaald?

In bepaalde gevallen, bijvoorbeeld aan het begin van een schooljaar, kiezen sommige boekhandels ervoor om het bijbehorende grote aantal studieboeken alleen rechtstreeks vanuit onze centrale leverancier te bezorgen, en niet via de boekhandel.

Hostname: pro-mbooks3